Obsah vzdelávania v 5. ročníku:
Využitie IKT v bežnom živote a spoločnosti
Systémy na spracovanie údajov z pohľadu ich architektúry (počítač, prídavné zariadenia) a logickej štruktúry (operačný systém); zvládnutie základnej obsluhy počítača - klávesnica, myš, výučbové programy na CD/DVD
Kreslenie v grafickom prostredí – rozšírenie techník z 1. stupňa, práca so zložkami a súbormi v lokálnej sieti.
Použitý program: Kreslenie (súčasť OS Windows)
Zásady písania textu, jeho formátovanie, používanie odsekov a zarážok, kombinovanie textu s obrázkami.
Použitý program: Writer z kancelárskeho balíka OpenOffice.org
Pracovné listy: stiahnuť
Námety na projekty: stiahnuť
Význam IKT ako prostriedku na sprostredkovanie informácií medzi ľuďmi, využitie na vlastné učenie sa, rešpektovanie autorských práv
Komunikácia prostredníctvom e-mailu
Nebezpečenstvá na internete, ich vznik a šírenie počítačových vírusov, spamov a hoaxov, ich odhaľovanie a odstraňovanie
Obsah vzdelávania v 6. ročníku:
Spôsoby prenosu a využitie informácií
Softvér, hardvér, zloženie "vnútra" počítača
Internet - jeho využitie vo vedomostnej spoločnosti
Elektronická pošta, príloha
Formátovanie textu v prostredí textového editora (Writer z OpenOffice.org) - odsek, odrážky, číslovanie
Grafická informácia - tvorba jednoduchej animácie (v programe Logomotion). Pozrite si práce žiakov.
Programovanie v programovacom jazyku Logo - algoritmus a program, základné príkazy.
Stránky programu Imagine sú tu, demoverziu programu Imagine si stiahnete tu.
Obsah vzdelávania v 7. ročníku:
Typy informácií - bit, bajt
Formáty súborov, ich význam
Práca s tabuľkami, formátovanie tabuľky v textovom editori
Práca s grafikou - úprava fotografie (program IrfanView)
Aplikácie na nahrávanie a spracovanie zvuku (programy Záznam zvuku, Audacity)
Aplikácie na tvorbu prezentácie (program Impress)
Tvorba prezentácie na webe - online služby e-spoločnosti (Google dokumenty)
Interaktívna komunikácia (podľa výberu - ICQ, Skype, Gmail)
Programovací jazyk. Programovanie v Imagine - príkaz, cyklus, procedúra.